2014. március 27., csütörtök

A fogorvos széke

Aki Agatha Christie művének sztoriját várja tőlem, az most nagyot fog csalódni. Itt senkit nem ölnek meg, csak úgy érzem muszáj ezt az élményemet megosztani, mert Svájcban magyar nem igen jár fogorvoshoz. Mert hát még ők is hozzánk járnak protkót csináltatni.
Mint korábban már írtam, egy nagyobb tömésem úgy döntött, hogy távozik..:)
Elmentem a helyi fogdokihoz és annak rendje módja szerint bejelentkeztem. Következő hét hétfőjére kaptam időpontot és közölték velem, mivel először járok náluk, így majd akkor 250 frankot le is gombolnak rólam. A tömés ára a méret függvénye lesz, azt nem tudták megmondani hogy mennyi. Egy héten keresztül minden nap azon görcsöltem, hogy vajon mennyi lesz ez a kis "kaland". A főnöknőm is megkérdezte, hogy muszáj-e megcsináltatnom, nem tudok-e vele szezon végéig várni, mert ez sokba fog nekem kerülni. Annyit mondott még, hogy ő is hozzájuk jár, említsem meg a nevét, hátha adnak egy kis kedvezményt. Nos akinek már volt fogászati gondja az tudja mit jelent a fájós fog, az idő pedig túl hosszú ahoz, hogy elhanyagoljam a tömést. Haza utazni nem tudok, mert még csak most kezdtem dolgozni. Közben pedig hallottam különböző rém sztorikat 800 frankos fogászati költségről is.
Szóval eljött a "nagy" nap délutánja. Összeszedtem minden pénzimet és elindultam a fogorvoshoz. A rendelő egy önálló 1 szintes épület, az ügyfeleknek teremgarázzsal. A recepción egy kedves fiatal lány fogadott, mutattam a kártyámat neki, mire bevezetett egy szobába és beültetett a székbe. Őszinte leszek odahaza jobban be van rendezve a magán dokim rendelője mint ez. Itt egy széken és két műszeres állványon kívül más nem volt. Még bútorzat sem. Megkérdezte, hogy mi a panaszom, majd megnézte a fogamat, aztán elment, majd pár perc múlva egy köténnyel tért vissza amit rám terített. Rögtön leesett, hogy ez röntgenezni fog. Kedvesen elmondta, hogy mit fog csinálni, majd amikor elkészült a felvétel, elment a  filmmel. Közben azért, hogy ne uncsizzak hozott egy két oldalas nyomtatványt amit ki kellett töltenem. Személyes adatok, van-e valami allergiám, gyógyszerérzékenységem...stb. Néhány perc elteltével megjelent egy idősebb hölgy, bájosan mosolyogva, ő volt a fogorvos néni. Én egyből lehervadtam, mert amit mondott az nem volt jó hír. Közölte, hogy a fogam-ami gyökér kezelt- elhalt, ki kell húzni és pótlást kell csinálni. Szuper, pont erre vágytam! Kérdezte fáj-e. Mondtam, hogy nem, csak nem akarom, hogy nyitva maradjon. Kérdezte, hogy van-e odahaza saját fogdokim, mondtam, hogy igen. A lelkemre kötötte, hogy amint novemberbe haza utazom menjek el és csináltassam meg. Bólogattam mint kiskutya  a gazdinak. Látva, hogy sík ideg vagyok elkezdett kérdezgetni. Honan jöttem, hol dolgozom, hogy tetszik..stb. Aztán szépen beszúrta, hogy pótolja  a tömésemet, de ha vége a szezonomnak, otthon azonnal csináltassam meg. Mindent megígértem neki..:) Közben azt is mondta, hogy a svájci fogászat a világon az egyik legdrágább, és sokan járnak tőlük külföldre fogat csináltatni, köztük Magyarországra is, mert ott nagyon olcsók a dokik.
Miután elmondta, hogy mit hogyan fog csinálni, közölte, hogy a röntgennel együtt 180 frankot kell majd fizetnem, és ezzel hanyat is vágódtam a székben, mert az asszisztens ledöntötte a támlát. Itt fekve csinálják az alsó fogókat. Az elszívót meg nem te tartod magadnak, hanem az asszisztens. A tömés menete hasonló mint otthon, körbecsiszolják a helyét, behelyeznek egy gyűrűt és azt szépen kitöltik. Itt nem kutyulnak tömés anyagot, hanem egy cső segítségével kitöltik a gyűrűt, az anyag azonnal megköt, ezt lecsiszolják és kész is.Nem kell öblögetned sem, mert az elszívóval mindent eltüntetnek.
A tömésemet kicsinek számolta fel, a 250 frankot sem kellett kifizetnem. A röntgent egy szakvéleménnyel adta oda, majd kaptam rendes számlát és csekket az összegről, amit aztán a postán kellett befizetnem.
Szóval baromira örültem, hogy ennyiben megúsztam- és mivel itt azonnal lehet enni, célba is vettem az első cukrászdát.:)
Sehol nem jó dokihoz menni, de külföldön meg főleg nem. Full jó ellátás, remek műszerezettség, én azért ezt a kis "kalandot" kihagytam volna. Viszont a doktornőnek nagyon hálás vagyok amiért ilyen "baráti" árat számolt fel nekem.