2015. április 14., kedd

Walensee a welsch-ek tava

A 419 méterrel a tengerszint felett fekvő tó Kelet-Svájc egyik gyöngyszeme. Érdekessége, hogy vízének hőmérséklete még nyáron sem emelkedik 20 fok főlé, ennek oka pedig az, hogy egy U alakú glettcservölgyben fekszik és északi oldalát 1000 méternél magasabb- a Curfirstein - meredek, sziklás vonulat övezi.

Ennek a láncolatnak a lábánál fekszik a turisták által is közkedvelt Quinten település, amit csak hajóval vagy több órás gyaloglással lehet elérni.
Én egyenlőre csak ismerkedni jöttem a tóhoz, mivel eddig csak vonatból csodálhattam meg mint átutazó.
Unterterzennél szálltam le és onnan indultam gyalogszerrel vissza Walenstadt felé.
A falu nagy látványosságokkal nem rendelkezik, leszámítva a tó partján épült elegáns lakásokat, amelyekben több szabadidő apartman is található, amit a tehetősebb nyaralók szívesen vesznek ki hosszabb rövidebb időre.

A part menti sétány mesés panorámát nyújt és az élővilág vízi szárnyas állományát is felsorakoztatja.


A déli part mentén lévő települések között nincs nagy távolság egy 5-10 perces sétával át lehet jutni egyikből a másikba, miközben a tó varázslatos világában gyönyörködhetünk. A remekül kiépített út mentén sokszor teljesen le lehet menni a partra, padok és szalonnasütő helyek tömkelegéből válogathatunk, attól függően, hogy mennyire kopognak odabent, kajáért. Mindegy, hogy sütni szeretnénk, vagy csak egy almát elrágcsálni a táj nyújtotta látvány mesés kelléket szolgáltat bármelyik tevékenységünkhöz.


Úgy gondolom, hogy az írás helyett, most inkább az ott készült fotóim meséljenek.


Ez pedig már a cél állomás, Walenstadt.